LPG

*LPG Alliance den senaste metoden inom LPG-världen – behandling som reducerar celluliter, kroppsskulpterar och ger en slätare hud samt lindrar muskel och ledvärk. Behandlingen är en smärtfri bindvävsmassage som förbättrar blodcirkulationen, ökar lymfdräneringen och förbättrar hudens kondition.

Hur fungerar det?
Vid LPG-behandling av kropp och ansikte masseras vävnaden effektivt genom vakuumsug och LPGs unika patenterade bearbetande munstycken. Vävnaden bearbetas 100 % naturligt genom mekanotransduktion. Mekanisk stimulering av huden sänder signaler djupt ner till cellerna (t ex fettceller och fibroblaster), vilka provoceras till fysiologisk respons (t ex aktivering av elastin- och kollagenproduktion samt aktivering av lipolys).
De två individuellt motoriserade rullarna (patenterade av LPG) tillsammans med vacuumsug bearbetar vävnaden naturligt genom att ställas in på olika sätt beroende på önskad effekt av behandlingen på kroppen.

Genom masserande mikropulser via vacuumsug och bearbetande munstycken (patenterat av LPG) stimuleras vävnaden naturligt vid behandlingen i ansiktet. Beroende på vilken pulsering och styrka på vacuumsuget som terapeuten använder ges olika typer av stimulering för specifika behandlingar för skönhet eller medicin-terapeutiska ändamål.
Lipomassage – cellulär bearbetning så att det lagrade fettet minskas
Använd LIPOMASSAGE för att permanent eliminera djup fettvävnad som inte försvinner med annan behandling, såsom motion eller olika dieter. Redan efter 4-5 40-minuters behandlingar kommer du vanligen att se synliga resultat på din figur och inse att du blivit av med fett där du önskade!

Vi har ett samarbete med Minnas massage hos oss där hon jobbar med sport- & lymfmassage där kunder med fördel rekommenderas LPG behandling efteråt som har problem med bl.a. fibromyalgi, reumatisk värk,stelhet i kroppen och dålig cirkulation i kroppen som vill få extra fart på lymfcirkulationen.
LPG tekniken kan hjälpa även den smärtkänslige att få en god behandling eftersom maskinen och vakuumsuget kan ställas in på olika nivåer. LPG behandlingar kan skapa en mjukare kropp med mindre spänningar och värk.

KONTRAINDIKATIONER (UNDVIK BEHANLDING)

*CANCER